Den nya A1-anpassade Ninja 125 är inte bara ett första steg in Ninja-ledet utan den uppvisar också Kawasakis kända ingenjörskap från Ninja H2-inspirerade fackverksramen och Kawasaki Racing Team-liknande design. Med den 15hk starka motorn med kraft såväl på de låga och mellanregistret plus den karaktäristiska effekttoppen på de höga varvtalen så uppges Ninja 125 vara ett utmärkt och spännande sätt att börja uppleva Kawasaki och Ninja.

Motorn är en 125 cm3 encylindrig 4-taktare, som enligt Kawasaki levererar en "punch" på höga varvtal, och fortsätter att dra upp till varvstoppet.

Standardutrustad med ABS stärker tryggheten för föraren. Uni Trak bakre fjädringen är anpassad för att säkerställa balansen mellan enkel hanterbarhet och stabil karaktär. Ställbar bakre förspänning i 5 steg tillåter föraren att anpassa motorcykeln efter aktuell körsituation.

Ninja 125 har precis som sitt nakna syskon Z125 ett fullstort chassi. Med fackverksram, sportig fjädring och lättvikts 17-tums fälgar har den utvecklats för att vara smidig och lätthanterlig, vilket är optimalt för nya förare som vill bekanta sig med att köra en fullstor motorcykel.

Fackverksramen är utvecklat för att ge en slimmad och kompakt motorcykel som ska vara lätt att kontrollera, och göra det enklare att nå marken med fötterna.

ERGO-FIT ger föraren möjlighet att välja en sadel som passar dem bäst. För Ninja 125 erbjuds ett ERGO-FIT högt säte (+20mm).

Fram sitter en ø37 mm teleskopframgaffel, medan Kawasakis Uni Trak fjädring med länkage ska ge en mjuk och behaglig resa på de flesta underlag.

Digital instrumentering ger en modern och sportig look.