2025 års Kawasaki Z900 är helt omdesignad och har fått en rejäl uppdatering vad gäller elektroniken. Motorn på 948 cm3 och 124 hästkrafter finns kvar, men det är på elektronikfronten som den största utvecklingen skett.

Z900 har nu Ride by Wire med flera körlägen, inklusive farthållare och fyra körprogram, varav ett är helt anpassningsbart. För första gången är modellen utrustad med en tröghetsmätare (IMU), som möjliggör avancerad hantering av kurv-ABS och traction control. Traction control går dessutom att justera eller stänga av helt. En quick-shifter ingår som standard och fungerar redan från 1 500 varv per minut.

kawasaki z900 1

Stålramen i fackverksdesign har uppdaterats för förbättrad styvhet, och Kawasaki hävdar att den nya fjädringsinställningen ger bättre markkontakt. Bromssystemet består av radiella Nissin-bromsar på standardmodellen, medan SE-versionen erbjuder Brembo-bromsar och en Öhlins bakdämpare för högre prestanda.

Kawasaki z900 2025 004

Även ergonomin och förargränssnittet har setts över. Ett rakare styre sägs ge en något mer framåtlutad körställning. Instrumenteringen består av en ny 5-tums TFT-skärm med smarttelefonkoppling, röstkommandon och sväng-för-sväng-navigering. För att passa olika förare finns två sadelhöjder att välja mellan: en hög på 830 mm och en låg på 810 mm.

Kawasaki z900 2025 EICMA 1

kawasaki z900se 1

kawasaki z900se 2