Inför 2026 uppdaterar Kawasaki Ninja ZX-10R med en rad riktade förbättringar inom aerodynamik, elektronik och chassi. Den välkända 998-kubiks radfyran kommer nu i Euro 5+-med en andra lambdasond.

Den mest iögonfallande nyheten är de nya kåpvingarna, som uppges öka marktrycket med 25 procent och ska ge ännu bättre stabilitet och precision i kurvorna. Showa BFF- och BFRC lite-fjädringskomponenterna finns kvar, men har nu fått optimerade grundinställningar, och vissa av chassigeometrierna har justerats för förbättrad körkänsla.

Kawasaki Ninja ZX 10R 2026

Dessutom är Öhlins styrdämpare nu standard även på ZX-10R, inte längre exklusiv för den tävlingsinriktade RR-versionen – som fortsatt kan stoltsera med Pankl-tillverkade titanvevstakar och Pankl-kolvar.

Kawasaki ZX 10R 2026

Bromssystemet består som tidigare av Brembo M50-ok, 330 mm skivor och radiell huvudbromscylinder, medan Bridgestone Battlax RS12 nu introduceras som originalmonterade däck.

Kawasaki ZX 10RR

Föraren möts av en ny 5-tums färg-TFT-skärm med röststyrning och turn-by-turn-navigering. Tack vare Rideology-appen kan displayen dessutom kopplas till mobilen via Bluetooth.