Inför 2026 uppdaterar Kawasaki Ninja ZX-10R med en rad riktade förbättringar inom aerodynamik, elektronik och chassi. Den välkända 998-kubiks radfyran kommer nu i Euro 5+-med en andra lambdasond.
Den mest iögonfallande nyheten är de nya kåpvingarna, som uppges öka marktrycket med 25 procent och ska ge ännu bättre stabilitet och precision i kurvorna. Showa BFF- och BFRC lite-fjädringskomponenterna finns kvar, men har nu fått optimerade grundinställningar, och vissa av chassigeometrierna har justerats för förbättrad körkänsla.

Dessutom är Öhlins styrdämpare nu standard även på ZX-10R, inte längre exklusiv för den tävlingsinriktade RR-versionen – som fortsatt kan stoltsera med Pankl-tillverkade titanvevstakar och Pankl-kolvar.

Bromssystemet består som tidigare av Brembo M50-ok, 330 mm skivor och radiell huvudbromscylinder, medan Bridgestone Battlax RS12 nu introduceras som originalmonterade däck.

Föraren möts av en ny 5-tums färg-TFT-skärm med röststyrning och turn-by-turn-navigering. Tack vare Rideology-appen kan displayen dessutom kopplas till mobilen via Bluetooth.