Kawasaki har redan valt att presentera 2019 års modell av Ninja H2, som nu fått en ordentlig ökning i motorkraft. Kawasaki uppger 231 hästkrafter, vilket är en effektökning på 31 hästkrafter mot tidigare. Samtidigt är Kawasaki tydliga med att den häftigare motoreffekten inte är den enda nyheten. Kawasaki uppger fleria andra höjdpunkter så som bibehållen bränsleekonomi, trots rejält med ökat antal hästkrafter.

En del av denna imponerande ökning i kraft och bibehållen bränsleekonomi kommer från delar man kopierat från den populära Sport Touring-modellen Ninja H2 SX. Nya komponenter ho sNinja H2 är luftfiltret, insugsskammaren, tändstift och styrdatorn (ECU).

Tillsammans med de nya däcken Bridgestone RS11 kommer nya Ninja H2 även med det senaste i komponentväg från Brembo; “Stylema” bromsok. Stylema uppges ha förbättrad kylförmåga för bromsbeläggen. Det ska ge direktare och mer förutsägbart initial bromsverkan och bättre temperaturkaraktär på bromsvätskan.

Visuellt finns det också nyheter - det nya ”Supercharged”-emblemet, ny extra tålig lack, och för första gången på Ninja H2; TFT färgskärm med Bluetooth-anslutning.

Den extra tåliga lacken är en anmärkningsbar nyhet som, i varma behagliga miljöer sägs kunna ”självläka” mindre repor och skador på en imponerande kort tidsperiod.

TFT-instrumenteringen har samma moderna design som den hos Ninja H2 SX SE, men med tillskottet av Bluetooth-koppling genom Kawasaki’s nya “Rideology” App. Väl sammankopplade så kan din smarttelefon visa ett flertal av saker. Fordonsinformation så som bränslemätare och batterihälsa samt körlogg och serviceschema-uppdateringar.